החלטה בכנסת: החברות יחויבו בהעסקת בעלי מוגבלות

צבי טסלר No Comments on החלטה בכנסת: החברות יחויבו בהעסקת בעלי מוגבלות

אושר בוועדה: חובת ייצוג הולם לבעלי מוגבלות. על פי התיקון לחוק השוויון שאושר בועדת שרים לחקיקה, יחוייבו חברות ממשלתיות להעסיק לפחות 5 אחוז בעלי מוגבלויות, ובכך לתרום להשתלבותם בחברה.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני שעה קלה אושרה לקריאה ראשונה בועדת שרים לחקיקה הצעה לתיקון חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שמקדמים סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, השר לשיתוף פעולה אזורי ושר במשרד המשפטים דודי אמסלם, ושר העבודה יואב בן צור.

התיקון המוצע יביא להחלת הוראות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שעניינן ייצוג הולם על חברות ממשלתיות וחברות בת ממשלתיות שבהן 100 עובדים ומעלה. ההוראות כוללות הצבת יעד העסקה של 5% אנשים עם מוגבלות משמעותית, מנגנון העברת מידע לשם בחינת רמת העמידה, חיוב לנקיטת פעולות מסוימות כאשר אין עמידה ביעד וסמכויות אכיפה למקרה שבו לא ננקטו פעולות אלו. 

החוק החדש יחייב את החברות הממשלתיות בפעולות לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות וייתן להן את הכלים הדרושים לשם כך ובכך יתרום לקידום זכויות אנשים עם מוגבלות.

יוזמי החוק מסרו הודעה לתקשורת, כאשר שר המשפטים יריב לוין אמר כי: "התיקון לחוק אותו הבאנו היום לאישור ועדת השרים לחקיקה, כך שחברות ממשלתיות יחוייבו להעסיק אנשים עם מוגבלות, מהווה בשורה גדולה וצעד חשוב שיגביר את שילובו של ציבור גדול זה במעגל התעסוקה. אני מצפה שהליכי החקיקה יקודמו בכנסת באופן מהיר. אני משוכנע שהעברת החוק תפתח אפשרויות תעסוקה חדשות רבות בפני אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות.

השר לשיתוף פעולה אזורי ושר במשרד המשפטים, דודי אמסלם מסר: "מדובר בנושא קרוב לליבי, אותו אני מלווה שנים רבות, עוד בשבתי כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת. אני חושב שיש לנו כאן הזדמנות לתקן עוול היסטורי ולשפר ולקדם אנשים עם מוגבלות – מעשה ראוי, נכון ומוסרי.

כולי תקווה שאכן התיקון לחוק יביא איתו בשורה טובה לכל אותם אנשים ובני משפחותיהם, והם יוכלו להשתלב ביתר קלות בחברות הממשלתיות וחברות בת ממשלתיות״.

שר העבודה, יואב בן צור: ״כאיש רווחה וחינוך עשרות שנים, פעלתי רבות לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. צמצום הפערים בשוק התעסוקה בין הקבוצות השונות בחברה היא משימה לאומית וחשובה. עתידנו כחברה חזקה, מוסרית ומאוחדת תלוי ביכולת שלנו לדאוג בראש ובראשונה לאוכלוסיות מוחלשות דרך שילובן בחברה. מוגבלות אינה מגבלה ולכל אדם יש את הפוטנציאל להצליח להשתלב בעבודה ובחברה. 

משרד העבודה בראשותי פועל ללא לאות לזהות את חסמי השתלבות בתעסוקה ולספק מענים מגוונים שיאפשרו פרנסה מכובדת לכל אדם. שינוי חקיקה זה מהווה נדבך נוסף לקידום אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה ואני מברך על כך".



0 תגובות